Tik Tak

🌟Tik Tak - bönen gick precis in och dĂ„ tĂ€nker man: "jag ska bara göra det hĂ€r"

🌟Efter 1h tĂ€nker man igen: "men jag ska bara göra klart det hĂ€r"

🌟Sen kollar man och OBS det Ă€r 10 min kvar innan bönen gĂ„r ut. DĂ„ gĂ„r man i stress för att utföra sin Bön/Salat.

🌟Det som Ă€r viktigt att uppmĂ€rksamma hĂ€r Ă€r att Gud prioriteras bort som nummer ett, trots att man Ber sin bön sĂ„ gör man inte det i sin rĂ€tta tid.(23:9)

🌟Precis sĂ„ vill jag jĂ€mföra pĂ„ hur Gud besvarar oss nĂ€r vi Ber till Gud.

🌟Gud hör din bön ( 8:24 Gud trĂ€der emellan mĂ€nniskan och hennes eget hjĂ€rta ) men Gud ser ocksĂ„ hur du prioriterar bort Gud. Gud kan ocksĂ„ kanske prioritera bort dig ett tag för att sedan besvara dig nĂ€r du blir helt utmattad öve att be om en specifik sak.

🌟Jag sĂ€ger inte att Guds system fungerar just sĂ„ som jag beskriver, men jag vill lĂ€gga fram denna exempel pĂ„ vad vi bör prioritera först, för att vi ocksĂ„ skall bli prioriterade direkt nĂ€r vi ber till Gud. Jag tror pĂ„ att hela ens liv underlĂ€ttas nĂ€r man försöker prioritera Gud alltid som nummer 1.

🌟Jag minns en gĂ„ng nĂ€r jag skulle Ă„ka hem frĂ„n jobbet och jag orkade verkligen inte be precis just dĂ„, det var 1h kvar innan bönen skulle gĂ„ ut. DĂ„ tĂ€nkte jag att jag istĂ€llet ber hemma. Hur som helst sĂ„ bad jag pĂ„ jobbet dĂ„ jag valde att prioritera Gud före min trötthet. PĂ„ vĂ€gen hem nĂ€r jag satt pĂ„ tĂ„get dĂ„ informerar föraren att det Ă€r signalfel och att vi mĂ„ste stanna upp ett tag. Det dröjde lĂ„ng tid innan tĂ„get rörde pĂ„ sig igen.

🌟Efter 40 min började tĂ„get Ă„ka igen och jag tĂ€nkte inom mig: Tack Gud att du hjĂ€lpte mig till att utföra min Salat pĂ„ jobbet och jag vet att du testade Mig egentligen, du visste att jag skulle ha missat min bön om jag inte bad pĂ„ jobbet.. men min strĂ€van för dig var starkare Ă€n tröttheten. Efter den gĂ„ngen ökade Gud min Visdom dĂ€r jag insĂ„g att vi bör alltid prioritera Gud först, för att hinder kan dyka upp nĂ€r som helst i ditt liv och dĂ„ kan du inte skylla pĂ„ sjĂ€lva hindret eftersom du hade chansen till att prioritera Gud först! <3
DetFinnsIngenannangudÀnGud

LÀste ett par inlÀgg
Ett fantastiskt fin blogg

Svar: Tack sÄ mycket :) Det glÀdjer oss att höra.Frid
Sandra Salgado