Förhållande

I Guds namn den Barmhärtigaste den Nådigaste

Man har hört och sett så ofta hur stressade folk är över att dem inte har någon partner i sina liv, att dem måste skaffa sig en familj, innan det blir försent.
Ta det absolut inte som det är något plågsamt mina fina syskon, utan ta det som en välsignelse från Gud Varför? Jo för, förstår ni inte vilken tillfälle man får att komma närmare Gud ännu mer? Det är Gud som är den sanna lyckan, Han är den sanna kärleken, det är Gud som kontrollerar alla ting, om Han vill kommer Han ge dig den bästa partner. Men tänk på detta mina kära syskon att ingen kan ersätta den ensamma tiden man får med Gud, även om man är tillsammans med sina troende syskon.
Vår dyrkan till Gud, ska ses på detta sättet som om man har ett förhållande med någon partner ungefär, om ni förstår vad jag är ute efter? I ett förhållande, gör man allt för att sin partner ska må lycklig, man litar på varandra, stöttar sin partner, berättar för sin partner hur vacker hon/han är, skriver sms till varandra osv. Ni förstår vad jag vill gå efter. Det är så vad det går ut på att dyrka Gud, att minnas Honom, att lita på Honom, förhärliga Honom, prisa Honom, glorifiera Honom, skriva sms till Honom, genom att prata med Gud om allt möjligt, berätta för Gud hur mycket man älskar Honom och hur tacksam man är för allt. Genom att man verkligen tar Gud på allvar.

7:51. De som inte tar sin religion på allvar och som är helt upptagna av detta världsliga liv, glömmer vi på den dagen för att de glömde den dagen, och för att de föraktfullt avvisade våra uppenbarelser.


Må Gud och vara med er alla mina älskade syskon, frid vare med er