Vilka är dina mål för att komma närmare Gud?

I Guds namn den Barmhärtigaste den Nådigaste

Jag är säkert inte ensam om detta, men jag tänker dela med mig ändå för om Gud vill kommer det ge åtminstone en underbar människa inspiration för att komma närmare Gud.

Det jag vill skriva om idag är att sätta upp mål för att komma närmare Gud. Vilka är dina mål för att komma närmare Gud? Det är frågor vi ska fråga oss själva för jämt. Har vi mål så motiverar det oss extra mycket. Vi kan titta på alla film stjärnor, musik stjärnor, idrottare osv. Dem hade mål och dem har mål säkert hela tiden, det är det som driver dem. Det är exakt samma sak vi borde ha för att komma närmare Gud. Vi kan lägga fram en till exempel. Om vi tittar på där du arbetar, där har du mål för dagen eller hur? Du kommer till ditt arbete och du ska göra det du har i uppdrag. Ibland har du det bra på jobbet och ibland har du det kämpigare, men du fortsätter ändå att jobba. Där ser du, vi är Guds tjänare. Vi ska jobba för Gud hela tiden så mycket vi bara kan. Göra det som förnöjer Honom som mest, och jobba dubbelt så hårdare även vi känner oss tröttare. Om vi kan göra det på jobbet så klarar vi mer än det när vi ska jobba för Gud! Ge aldrig upp oavsett vad. Det är vårt jobb som Guds tjänare, vi kämpar in i det sista, som riktiga soldater gör för Gud.

6:162. Säg, "Mina Kontaktböner (Salat) mina seder för dyrkan, mitt liv och min död, är alla tillägnade absolut endast GUD, universums Herre.


6:164. Säg, "Ska jag söka annat än GUD som herre, när Han är Herre över alla ting? Ingen själ drar nytta från annat än sina egna verk och ingen bär någon annans börda. Slutligen återvänder ni till er Herre, då Han informerar er om alla era tvister."


Må Guds ljus och kärlek vara med er allihop <3