Prioritera

I Guds namn den Barmhärtigaste den Nådigaste

Salomons Exemplariska Hängivelse

[38:30] Till David gav vi Salomon; en bra och hängiven tjänare.

[38:31] En dag blev han upptagen med vackra hästar, tills nattens början.

[38:32] Då sa han, "Jag njöt av de materiella sakerna mer än jag njöt av att dyrka min Herre, tills solen var borta.*
Fotnot

[38:33] "Ta hit dem igen." (För att ta farväl,) klappade han deras ben och halsar.

[38:34] På så sätt testade vi Salomon; vi välsignade honom med stor materiell rikedom, men han underkastade sig ihärdigt.

I dagens samhälle är det lätt att vi kan tappa Gud speciellt när vi är omringade av det världsliga (Dunya). Framförallt när den stressen har ökat bland oss människor. Stress är något som skador oss människor enormt, speciellt ens inre själ. Stressen får en att komma bort från Gud och från sig själv, det är så viktigt man verkligen gräver djupt inom sig själv och frågar sig själv, vad ska man stressa sig för? Vad får man utav stress?
Jag trodde förr förra året var mitt värsta år men detta året tog priset, prisad vare Gud.
Jag var på väg och gå in i väggen tre gånger på grund av all min stress. Det lede till att man tappade bort sig helt. Det är vad stress gör med en människa. Prisad vare Gud, jag bad till Gud hela tiden om att hitta mig själv, som jag var innan och helt plötsligt en kväll gav Gud mig alla svaren, och speciellt det svaret som jag alltid har väntat på och det är känna av Guds närhet varje dag och vara en av Hans närmsta tjänare. Det är enklare än vad vi tror.

Allt handlar om vad du verkligen tror på och vad du är villig och offra, man måste som sagt gräva djupt inom sig själv och fråga vad tror man på och vad man vill prioritera. Man måste ha rätt inställning varje dag, och aldrig ge upp. När det ger ont inom det är då det verkligen räknas, vem du är för tjänare till GUD, man är ihärdig till Gud i vått och torrt, det är vad som görs till en champion.

Det vad du prioriterar det är vad du får. Precis samma sak när du väljer och träna på gymmet så får du mer muskler och du blir mer starkare. Samma sak gäller med dyrkan av Gud, ju mer man väljer sin tid till GUD desto desto mer får du tillbaka av Gud. Sen ska vi inte glömma, det man får utav Gud går inte ens och jämföra vad man får utav annat. Det handlar om det man vill offra för och komma närmare GUD, precis som vår profet Solomon gjorde med sina hästar, han släppte ut dem fria för han insåg han fastnade mer för hästarna än Gud, och han valde GUD.

[101:6] Vad gäller den vars vikter är tunga.

[101:7] Kommer han att föra ett lyckligt (evigt) liv.

[101:8] Vad gäller den vars vikter är lätta.

[101:9] Hans öde är lågt.

[101:10] Vet du vad det är för något?

[101:11] Den flammande Helveteselden.