Frid & Guds ljus vare med er

Hur fungerar relationen med Gud?!
 
Gud uppmanar oss att alltid leva med tålamod.
 
1) Ibland gör vi misstag och sedan ångrar oss, vi vänder oss tillbaka till Gud och ber om vägledning.
 
2) Ibland testas vi utan att ha begått något stort misstag och i vilket fall som helst uppmanas vi till att ha tålamod och sträva vidare utan att begå medvetet fel.
 
3) Det Kan hända att tålamodet brister hos visa människor och det leder till att man hamnar ännu längre bort från Guds väg genom att börja begå misstag medvetet.
 
4) Till exempel du som ber sällan bestämmer dig för att be. Du ber drygt en vecka och upplever att inget utav det du ber om realiseras, då faller du tillbaka i dina gamla spår och slutar att be igen, fast du upplever samtidigt ångest över att du inte ber. (detta är brist på tålamod och absolut inget som Gud uppmanar oss till)
 
5) En bekant till mig har berättat att han ber om saker ( vi kan säga: jordiska saker) som till exempel att bli artist eller satsa inom musiken (han har talang) men upplever att Gud inte hjälper honom med dessa önskningar och istället för att fråga sig själv: "kanske är detta inget för mig" "kanske vill Gud ge mig något bättre som tar mig närmare till Gud" eller "är detta verkligen viktigt för mig:" kanske kommer jag komma längre bort från Gud om detta realiseras?" men istället för att ställa alla dessa frågor till sig själv och verkligen fundera vad som är viktigt i ens liv... så faller han tillbaka och slutar be och mår allmänt dåligt över allt som går fel i hans liv.
 
(Här är det brist på tålamod återigen. Gud vill alltid ge oss något bättre. Vi måste uppskatta allt vi får utan att backa från Gud för saker vi inte får.)
 
5) En annan bekant till mig ville bli fotbollspelare och han var ganska nära på att bli känd tills han började ständigt drabbas utav dåliga saker som hindrade honom från att spela.
Han insåg med tiden att Guds plan var inte detta för honom. Han accepterade det som en underkastad/muslim och strävade ännu mer för Gud trots att hans dröm inte blev hans verklighet. 
Idag är han engagerad i olika föreningar där dom hjälper ungdomar att gå rätt i livet, dom hjälper olika ungdomar med studier, med allt gällande Islam & studerar Koranen. MashAllah.👍 
 
6) Jag kan beskriva mig själv för ett par år sedan.
Jag bad inte så ofta ( till och från ) och jag kände mest behov för jordiska saker.. men jag var väldigt medveten om att jag levde fel. Jag visste att Gud uppmanade mig till att be, men jag valde att inte be så mycket. Tiden visade mig att mitt liv blev allt svårare och jag kände att jag inte hade någon beskyddare eftersom jag levde efter hur jag ville och inte så som Gud uppmanar oss till. Det var en lång resa och jag fick "offra" mycket tills Gud valde att vägleda mig.
I dagsläget har jag lärt mig att bön är ett sätt att kommunicera med Gud. Bön är ett sätt att lära känna Gud och komma honom närmare. Gud vägleder alltid och varnar alltid inför något när vi Ber och Dyrkar Gud. Jag är oändligt tacksam för allt som Gud har lärt mig/lär mig ännu idag.
Gud vet alltid bäst vad som är bäst för oss. Därför lita alltid på ett NEJ från Gud (det du inte får)och Tacka alltid för ett JA (för allt du får från Gud)
 
Fundera över dina mål i livet. Är dessa mål något som tar dig närmare till Gud eller längre bort från Gud?!❤
 
Frid vare med er. ❤
 
Anonym

Grym påminnelse och mycket bra att använda sig som stöd för och komma närmare Gud. Mycket bra skrivet, mål är något som vi alla människor behöver för och komma närmare Gud. Tycker detta inlägget ska läggas upp i grupperna och högst upp i bloggen igen. För påminnelse är ett av det mest viktigaste för oss troende för och aldrig glömma vårt slutgiltiga mål vilket är Gud.